30 Mayıs 2015 Cumartesi

Programlama Öğrenmek

     "Programlama Öğrenmek"

                                                                                                                                           30 Mayıs 2015

       Bende birkaç yıl önce sizin gibi bu alana, yazılıma meraklı olup nerden, nasıl başlamam gerektiği hakkında en ufak bir fikrim veya bilgim yoktu. Ufak bir araştırmadan sonra "phyton" adlı programlama dilini tavsiye ettiklerini gördüm ve öğrenmeye başladım. Fakat bir yerden sonra dersler gereksiz ve saçma olduğu düşüncesiyle bıraktım. Tekrar araştırma yaptım ve yabancı bir kaynaktan "php" öğrenmeye başladım. O kaynak güzel olmasına rağmen ingilizcem yeterince iyi olmadığı için dersler zor geliyordu ve devam etmedim.

     Bu sene Mekatronik Mühendisliği 1.Sınıfa başladım ve mesleğimiz gereği programlama bilmemiz gerekiyor. Okulda programlama 1 dersi için C Dili öğrenmeye başladık. C Programlama Dili öğrenmemde sıkıntı yoktu hatta youtube'da Volkan Kılıç adlı kişinin C Dersleri var ve o derslerden de takviye yapıyordum.(Kanal gerçekten iyi,sizde derslere ordan başlayabilirsiniz)Bir yerden sonra o programlama dilide yetersiz gelmeye başladı ve tekrar araştırdım.

      İşi bilen kişiler(mesela "Bilgisayar Kavramları" Youtube) başlangıç için C Dilinin çok iyi olduğunu ve bu dili öğrendikten sonra Java / C# gibi dilleri öğrenmenin çok kolay olduğunu belirtmişler. Sonuç olarak başlangıç için tavsiyem C Dilidir ve direk youtubedan bu linkteki derslerin ilkiyle başlayabilirsiniz. Bulabiliyorsanız İTÜ ODTÜ gibi üniversitelerin ders notlarını bulun. Bol bol uygulama yapın.C derleyicisi olarak Dev C++ kullanabilirsiniz. Diğer tavsiye edilen başlangıç dilleri ise Python ve PHP. (Ek: Aktif uygulama yapmak istiyorsanız arduino programlama ve projelerine bakabilirsiniz. Robotistanda arduino başlangıç setleri bulunmakta: https://www.robotistan.com )

      C Dilini iyi şekilde öğrenmek yaklaşık 2-3 ayınızı alır ve devamında C++ , Java , C# sırasıyla çok kullanılan dilleri 2-3 ayda kolayca öğrenebilirsiniz. Hatta iyi seviyeye gelince iOS, Android gibi platformlara uygulama geliştirerek para kazanmaya başlayabilirsiniz.
   
      Bir sonraki yazımda C Programlama diline başlangıç için bir klavuz hazırlayacağım. Umarım yararlı bir yazı olmuştur.

(Not: 2021 Nisan ayında eski bu makalemi gördüm ve güncelledim. 6 yıl önce yazarken birkaç hata ve yazım yanlışı yapmışım ama genel olarak bilgilerim doğru. Hala C ve Phyton en iyi yazılım başlangıç dilleri ve ingilizcenizi geliştirmenizide öneririm. Arduino setleri ile programlayı araç, akıllı projeler ile uygulamalı yapabilirsiniz.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yurtdışı Yüksek Lisans Rehberim

Ön Not: Eğer devlet burslusu olarak yurtdışı yüksek lisans, doktora öğrenimi görmek istiyorsanız YLSY'yi araştırmanızı tavsiye ederim. ...